• Ar
  • En
میز خدمت الكترونیكی چیست و براساس چه دستورالعملی در ادارات در دستور كار قرار گرفته است؟
 ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ 
۱۳:۳:۵۰

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

سازمان اداري و استخدامي كشور مطابق بخشنامه شماره  ۱۵۳۸۵۸۸ مورخ1396 دستورالعملی به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ کرد که طی آن به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان دستگاه های اجرایی و استانداری ها مکلفند نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل» میز خدمت الکترونیکی« و آموزش متصدیان آن اقدام کنند.

این دستورالعمل که با عنوان »حقوق شهروندي در نظام اداري«  مطرح شده، کلیه دستگاه های اجرایی را موظف می‌کند که نسبت به راه‌اندازی میزخدمت الکترونیکی تحت سامانه ای الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند، اقدام کنند.

 سامانه میز خدمت الکترونیک یا آنگونه که بعضی‌ شرکت‌های نرم‌افزاری اتوماسيون اداري آنرا »سامانه پيشخوان ارباب رجوع  «می‌نامند، طبق این دستورالعمل باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

•             اطلاع رسانی شفاف در مورد هر یک از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی و میز خدمت حضوری شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت، رویه ارائه شکایت و پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت.

•             امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال الکترونیکی.

•             انجام کلیه استعلامات و انجام فرآیندهای بین دستگاهی مورد نیاز برای ارائه خدمت.

•             قابلیت ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی

•             ارائه کد رهگیری منحصربه فرد به درخواست خدمت به منظور ردگیری مراحل اجرای فرآیند پردازش درخواست خدمت و بازیابی و رجوع به سوابق اطلاعات خدمت ارائه شده.

•             امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت به ارباب رجوع.

•           نظر سنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده در میز خدمت.


تعداد بازدید : 19

بازگشت           چاپ چاپ      ارسال به دوستان ارسال به دوستان    
 

تمامی حقوق این سایت متعلق به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز می باشد

V5.1.0.0