معرفی مدیر پرستاری

نام و نام خانوادگی :

جناب آقای دکتر خالد بیت سعید

پست مربوطه:

مدیر پرستاری دانشگاه

مدرک تحصیلی:

کارشناسی ارشد پرستاری و دکترای مدیریت استراتژیک

سابقه کاری:

1-از بدو استخدام تا صدورابلاغ مامور به خدمت دارای سوابق خدمتی به شرح زیر داشته است:

_از سال 1381تا 1382 به عنوان سرپرستار بخش اورژانس مشغول به خذمت بوده و مجدا از سال 1386 تا 1387 نیز تصدی این پست را به عهده داشته است.

_از سال 1384 تا 1386 به عنوان سوپر وایزرآموزشی خدمت رسانی نمود.

_سال 1382 تا 1384 و نیز از سال 1387 تا 1393 تصدی شغل سوپروایزر بالینی را به عهده گرفت.

_از سال 1393 تا 1400 به عنوان مترون بیمارستان منسوب گردید و تا قبل از مامور به خدمت شدن به مدت 8 ماه به عنوان رئیس درمانگاه های تخصصی مشغول به فعالیت بود.

شایان ذکر است مشارالیه در تاریخ 22/08/1400 به عنوان مدیر داخلی بیمارستان طریق القدس(بستان) مامور به خدمت گردید.

از تاریخ 8/1400 لغایت 4/1401 مدیر گردشگری سلامت دانشگاه دراداره ی بین الملل دانشگاه جندی شاپور.

-از 7/1401 تا 27/03/1404 مدیر شبکه حمیدیه.

_از تاریخ 28/03/1404 مدیر پرستاری دانشگاه جندی شاپور

آدرس پستی:

اهواز، فلکه ساعت، خیابان خرم، معاونت درمان

شماره تماس :

33337064 -061

06133360556

نمابر:

06133333092

ایمیل آکادمیک:  parastari@ajums.ac.ir 

 

معرفی کلی مدیریت پرستاری معاونت درمان دانشگاه

خدمات مدیریت خدمات پرستاری بعنوان یکی از مدیریتهای زیر مجموعه ریاست دانشگاه علوم پزشکی می باشد  که با هدف ارائه خدمات با کیفیت مطلوب ، رضایت مراجعین ، فعالیت می کند این مدیریت متشکل از  :

1) مدیر پرستاری

2) کارشناس مسئول (نظارت بالینی)

3) کارشناسان پرستاری ( نظارت و ارزیابی / منابع انسانی / شاخص های ملی کیفی مراقبت پرستاری/ home care/ مراقبت پرستاری در منزل و نقل و انتقالات و...)

4) کارشناس آموزش پرستاری

5) کارشناس کنترل عفونت

 

شرح وظایف همکاران مدیریت پرستاری

خانم رسولی کارشناس کنترل عفونت :

  • نظارت بر تعرفه پرستاری
  • نظارت بر بخش های عمومی و اتاق عملها و CSR
  • چک نقشه های بیمارستانی ارسالی از دفتر فنی ( بخش های عمومی ، اتاق عمل و CSR )  
  • نظارت بر کنترل عفونت بیمارستانها شامل:
      1. جمع آوری و نظارت بر شاخصهای بهداشت دست
      2. جمع آوری و نظارت بر شاخصهای کنترل عفونت
      3. جمع آوری و نظارت بر تکمیل اطلاعات IPC
  • پاسخگویی به سوالات مرتبط
  • بازدید اعتباربخشی / بالینی

 

خانم زینب غلامی :

  • انجام بازدید بیمارستانها مشترک با اداره نظارت  (تمدید موافقت اصولی )
  • جمع اوری اطلاعات عملکرد ماهیانه مراکز و بیمارستانها
  • ارسال شاخص عملکردی سالیانه به وزارت ( هوم کر )
  • کارشناس برنامه مراقبت پرستاری در منزل و انجام مکاتبات مرتبط
  • انجام بازدیدهای اولیه و نهایی مراکز متقاضی صدور پروانه مراقبت در منزل
  • استعلام صلاحیت متقاضیان تاسیس مراکز و پاسخگویی به اداره صدور پروانه ها
  • پاسخگویی به مکاتبات مراکز و بیمارستانها در این خصوص
  • برگزاری جلسات مرتبط با بیمارستانها
  • استعلام مدارک کمک پرستاری و متقاضی استخدام از وزارت ( معاونت پرستاری)
  • پاسخگویی به مکاتبات مرتبط با معاونت آموزشی بیمارستانها
  • نظارت بر برنامه های مراقبت تسکینی مشترک با خانم قربانی
  • انجام محاسبات نیروی انسانی و مکاتبات مرتبط
  • انجام محاسبات تعدادتخت ، مرتبط با پرستاری

 

خانم پروانه قربانی :

  • آموزش گروه پرستاری
  • بررسی شکواییه ها و نامه های محرمانه
  • بازدید اعتباربخشی / بالینی
  • مکاتبات تغییر عنوان
  • معرفی پرستاران به معاونت پرستاری جهت توانمند سازی
  • صلاحیت حرفه ای

 

خانم نسرین محرابی ( مهری قرابی)

  • پاسخگویی به مکاتبات مربوط به بازنشستگی _ شرح وظایف اعمال مدارک تغییر عنوان
  • مشارکت در بازدیدهای نظارت بالینی / ارسال گزارشات مربوطه
  • جمع آوری  بررسی شاخص رضایت مندی بیمارستانها و انجام مکاتبات مربوطه
  • پیگیری مصوبات جوانی جمعیت
  • بررسی فایل های تعرفه پرستاری مشترک با خانم رسولی
  • پیگیری برگزاری مراسم جشن روز پرستار با همکاری خانم محمودی
  • بررسی بازنشستگی پرسنل

 

خانم سحر اشتری :

  • ثبت و ورود اطلاعات سامانه صلاحیت حرفه ای وزارت ( معاونت پرستاری)        
  • سامانه MCMC :
  • شامل استخراج اطلاعات کادر پرستاری از سامانه
  • بارگزاری و به روز رسانی سامانه اطلاعات پرستاری
  • ارتباط با کارشناسان سامانه در بیمارستانها
  • پاسخگویی به سوالات مرتبط
  • انجام مکاتبات – گواهی شرح وظایف – بازنشستگی – کار دانشجویی
  • انجام مکاتبات نیروی انسانی مشترک با خانم غلامی
  • بررسی لیست کارکرد ماهیانه کمک پرستاران شرکتی  بیمارستانها جهت ارائه به امور مالی
  • ثبت اطلاعات مربوط به لیست بازدیدها
  • مستندسازی مراجعین روزانه با موضوع
  • تهیه آمار کادر پرستاری

 

خانم محمودی مرخصی زایمان هستند .

 

خانم پریسا انصاری :

  • 1. روابط عمومی اداره پرستاری:
  • تهیه، تنظیم و ارسال پیام‌ها، گزارش‌ها و محتواهای مربوط به مناسبت‌های مختلف (از جمله روز پرستار، مناسبت‌های مذهبی، بازدیدهای پرستاری  و ...) به‌منظور حفظ ارتباط مؤثر بین اداره و سایر بخش‌ها.
  • 2. امور بحران و مناسبت‌های خاص:
  • مشارکت فعال در برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری اقدامات لازم برای مدیریت شرایط خاص از جمله ایام اربعین، بحران‌های منطقه‌ای یا ملی، و جذب نیروی پرستاری در این زمان‌ها.
  • 3. پیگیری امور جاری اداره پرستاری:
  • پاسخگویی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مطرح‌شده توسط مدیر اداره و سایر مسئولان به منظور تسهیل روند اجرایی امور اداری.
  • 4. پیگیری برنامه عملیاتی اداره پرستاری:
  • ثبت و پیگیری پیشرفت برنامه عملیاتی سالیانه اداره، جمع‌آوری مستندات و گزارش‌گیری از اقدامات انجام‌شده جهت ارائه به سطوح مدیریتی بالاتر.
  • 5. هماهنگی کمیته‌ها:
  • همکاری به‌عنوان دبیر و هماهنگ‌کننده کمیته‌های مختلف مرتبط با اداره پرستاری، از جمله تهیه صورت‌جلسات و پیگیری مصوبات آن‌ها.

 

شرح وظایف مدیریت پرستاری

 معرفی کلی شرح وظایف

  • برنامه ریزی جهت بررسی و شناخت وضعیت پرستاری بیمارستانها
  • جمع آوری تجزیه و تحلیل آمار شاغلین و برآورد کادر پرستاری مورد نیاز
  • برنامه ریزی جهت بهبود مداوم کیفیت خدمات پرستاری
  • بازرسی و نظارت بر روند ارائه خدمات پرستاری در بیمارستانها و ارائه گزارش به واحدهای ذیربط و مقام های مافوق
  • راهنمایی و تأکید بر اجرای استانداردهای مراقبتی و حرفه ای
  • ارتقاء کمی و کیفی استانداردهای خدمات پرستاری ( شاخص های پرستاری )
  • رسیدگی به شکایات حرفه ای کادر پرستاری و ارائه راهکارهای لازم
  • همکاری و شرکت در راندهای نظارتی مراکز پایش مراقبتی ( طرح تحول سلامت / اعتباربخشی )
  • توانمندسازی کادر پرستاری و تشکیل جلسات آموزشی ( دوره آموزشی / کارگاه و.... )
  • تشکیل و برگزاری کمیته نقل و انتقالات معاونت درمان
  • شرکت در جلسات دورن و برون سازمانی مانند مرگ و میر مادر ، کودکان 59-1 ماهه / حوادث غیرمترقبه / بحران
  • همکاری در برگزاری مراسم فرهنگی مانند روز پرستار  ....
  • همکاری و هماهنگی در ارتقاء وضعیت سلامت جامعه مانند هفته سلامت / بیماریهای نوپدید/ کنترل عفونت
  • جمع آوری اطلاعات / تجزیه و تحلیل / و ارتقاء شاخص های کنترل عفونت بیمارستانی
  • بررسی نقشه های فیزیکی بیمارستانها و ارائه نقطه نظرات براساس (فرآیند های ساختاری بیمارستان ایمن)
  • ارزیابی  بیمارستانها  جدیدالتأسیس با توجه به سطح بندی  
  • همکاری با سازمان نظام پرستاری و برگزاری انتخابات / جلسات /اجرای فرآیندهای مربوطه
  • تشکیل جلسات دوره ای مدیران خدمات پرستاری / سوپروایزرهای آموزشی و کنترل عفونت استان
  • شرکت در جلسات معاونت پرستاری وزارت متبوع/ ارائه نقطه نظرات / اجرای دستورالعمل ها و بخشنامه ها و آیین نامه های مربوط مانند ( قانون ارتقاء بهره وری / آیین نامه کار دانشجویی / پرستار جایگزین / سکته قلبی / سکته مغزی
  • شرکت در جلسات مرتبط با فرآیندها جذب و بکارگیری کادر پرستاری (برآورد / اعلام استانداردها / مصاحبه / توزیع / تعیین محل خدمت)
  • نظارت و بازرسی از مراکز مشاوره مراقبت پرستاری در منزل
  • پایش شاخص های ملی کیفیت مراقبت پرستاری در بالین 
  • پایش برنامه عملیاتی مدیریت پرستاری دانشگاه و بارگذاری مستندات فعالیتهای انجام شده.
  • تدوین ابلاغ و نظارت بر اجرای سند تحول پرستاری استان خوزستان
  • طراحی برنامه سالانه مدیریت پرستاری بر اساس اسناد بالا دستی شامل نقشه راه تحول پرستاری_نقشه سلامت انسان
  • طراحی و استقرار نظام جامع ارزیابی،شناساسس و انتصاب شایسته سالارانه مسئولین پرستاری(سرپرستار-سوپروایزر-مترون)
  • برنامه ریزی برای جذب،نگهداشت و، ارتقا و توانمند سازی نیروی پرستاری از طریق تعامل با معاونت توسعه ، معاونت درمان و گروه پرستاری دانشکده های استان
  • پیگیری تامین نیروی انسانی کافی در مراکز ، مطابق با استاندارد های نیروی پرستاری و نسبت پرستار به تخت
  • طراحی و نظارت بر برنامه های آموزش ضمن خدمت و بازآموزی علمی و عملی با همکاری سوپروایزر آموزشی و گروه پرستاری
  • تعامل با مدیران بیمارستان برای تامین تجهیزات مناسب پرستاری و به روز رسانی آن ها مطابق نیاز روز
  • حضور فعال در کمیته های راهبردی دانشگاه با هدف حمایت از منافع صنفی و حرفه ای پرستاری جهت ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده
  • تدوین و ابلاغ دستورالعمل های پرستاری در زمان بحران ، بلایا و حوادث و همه گیری
  • تشکیل تیم واکنش سریع پرستاری با آموزش تخصصی و آمادگی در کواقع بحرانی 
 
 

معرفی مدیر پرستاری دانشگاه