نام و نام خانوادگی :
سعید مسیحی
سمت:
مسئول روابط عمومی معاونت درمان
آدرس پستی:
اهواز، امانیه خیابان خرم ساختمان شماره دو معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طبقه دوم
شماره تماس :
33337064 – 061 داخلی 221
شرح وظایف کلی روابط عمومی
- جمعآوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها ، اقدامات ، طرحها و برنامههای سازمان بهمنظور تنظیم گزارش ، خبر و سیاستهای خبری و تبلیغاتی و اجرای طرحهای ارتباطی و انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی با توجه به خط مشی کلی سازمان از طریق :
- شرکت در جلسات مهم شورای معاونان و جلسات سیاستگذاری در سطح مدیران و معاونان رده اول سازمان
- ارتباط مستقیم و مستمر با مسؤلان
- شرکت در گردهمایی ها
- حضور در سفرهای داخلی و خارجی
- دریافت گزارش فعالیتها ، طرحها و برنامههای واحدهای مختلف سازمان ، صورتجلسات شوراها و مکاتباتی که ارزش اطلاعرسانی دارند.
- جمعآوری هر گونه اخبار اطلاعات مورد نیاز به روشهای تلفنی ، شفاهی ، مکاتبهای رایانهای
- ارتباط مستقیم با مردم ، جراید ، خبرگزاریها ، رسانههای گروهی داخلی و خارجی .
- بررسی مطالب مطروح در رسانههای گروهی و مجامع عمومی در ارتباط با فعالیتهای مستقیم و غیرمستقیم سازمان بهمنظور اطلاعرسانی ،
انعکاس و پاسخگویی در صورت لزوم
- برقراری ارتباط با روابط عمومی سازمانهای دیگر و نهادهای دولتی برحسب ضرورت از طریق بهکارگیری ابزار ارتباطی مناسب
- حضور در مراکز قانون گذاری و سیاست گذاری در سطوح ملی و ارتباط با نمایندگان مردم و سیاستگذاران پیرامون وظایف و عملکرد سازمان
- بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی مردم ، مخاطبان و خدمات گیرندگان در چهارچوب وظایف و در قالب طرحهای تحقیقاتی و ارائه نتایج حاصل به مسئولان دانشگاه بهمنظور اتخاذ روشهای اجرایی مطلوب و تدوین طرحها و برنامههای اجرایی و ارتباطی مناسب
- دریافت یا خرید کتب نشریات ، نوارهای صوتی و تصویری و اطلاعات و لوح ها و نرمافزارهای رایانهای و دیگر اطلاعات ، اسناد و مدارک مورد نیاز ایجاد و اداره کتابخانه و آرشیو اطلاعاتی ، مطبوعاتی ، سمعی و بصری و رایانهای مرجع در ارتباط با فعالیتهای سازمان و روابط عمومی با روشهای پیشرفته بهمنظور کاربردهای ارتباطی و استفاده همکاران سازمان
- پیگیری انجام به موقع وعده های مسؤولان سازمان بهمنظور انعکاس نتایج حاصل
- فراهم آوردن حسن ارتباط متقابل میان مردم و مسئولان سازمان از طریق برگزاری ملاقات عمومی ، مصاحبه با رسانههای گروهی ، برپایی سخنرانیها - ترتیب سفرها ، بازدیدها و ملاقاتها
- پشتیبانی ، تحلیل و توجیه ارتباطی طرحها و برنامههای اجرایی سازمان بهمنظور روشن شدن اذهان عمومی.
- انعکاس فعالیتها ، برنامهها و طرحهای سازمان به مردم ، دولت و نهادها و سازمانهای داخل و خارج کشور از طریق :
. سخنگوی سازمان
. تهیه و تدوین اخبار بیانیهها اطلاعیهها آگهیها و پیامهای سازمان
. ترتیب نشر و انعکاس آن در رسانههای گروهی
. انتشار نشریه ادواری داخلی و چهارچوب قوانین مصوب
. انتشار نشریات ادواری و غیر ادواری برای عموم مخاطبان
. تهیه عکس اسلاید فیلم تیزر گزارش ، گزارش آگهی نوارهای صوتی و دیگر فعالیتهای سمعی و بصری و نوشتاری و رایانهای از فعالیتهای سازمان آرشیو آنها و انعکاس و پخش آنها از طریق رسانههای گروهی .
. انتشار عملکرد دانشگاه و واحدهای مختلف آن در چارچوب قوانین مصوب
. برپایی نمایشگاههای گوناگون و شرکت در نمایشگاههای مرتبط
· طراحی و اجرای فعالیتهای ارتباطی و تبلیغی کلان سازمان
- ایجاد حسن رابطه و جلب مشارکت بین کارکنان و مسئولان سازمان در ستاد ، واحدهای تحت پوشش و مراکز استانها از طریق :
برقراری جلسات داخلی و ایجاد نظام پیشنهادها و انتقادها و انعکاس پیشنهادها و انتقادهای کارکنان به مسئولان
- ایجاد وحدت رویه و نظارت بر حسن اجرای امور انتشاراتی ، تبلیغاتی و ارتباطی سازمان
- طراحی دانشگاه و شرح وظایف روابط عمومی برای بخشها و مؤسسات و واحدهای مختلف تحت پوشش سازمان و اصلاح و ارتقای سطح روابط عمومی های موجود
- اجرای امور نگارشی و هنری در زمینههای تبلیغاتی و انتشاراتی ستاد و سازمان مرکزی
- اجرا و ارائه خدمات و برنامههای فرهنگی تبلیغی و هنری در قالبهای گوناگون به همکاران
- مطالعه ، بررسی - ارزیابی برنامهریزی و تجهیز مستمر روابط عمومی و فعالیتهای آن بهمنظور ارتقای کیفیت و بهینه سازی فعالیتهای تبلیغاتی ، انتشاراتی و ارتباطی براساس روشهای پیشرفته و به روز آموزش مستمر همکاران روابط عمومی و نیز تشکیل دورههایا نشستهای توجیهی کوتاه مدت برای مدیران و کارکنان دانشگاه در زمینه روابط عمومی و ارتباطات و ارائه مشاوره و ارشاد واحدهای دانشگاه در این زمینهها.
- مشارکت و برنامهریزی جهت برگزاری سمینارها ، کنفرانسها، نمایشگاهها و کمیتههای بازرگانی ، صنعتی ، تبلیغاتی ، فرهنگی ، هنری و فنی سازمان
- عقد قرارداد ، مجریان طرحهای روابط عمومی که به بیرون از سازمان سفارش داده میشوند.
- تهیه ، تنظیم و پیشنهادهای برنامه و بودجه سالانه روابط عمومی
- اجرای سایر امور مربوط که برحسب ضرورت از طریق بالاترین مقام سازمان برای اقدام ابلاغ میگردد
روابط عمومی (public relations ) چیست ؟
روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم و طرحریزی شده که از طریق آن ، افراد و سازمانها میکوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پای پیشرفت ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا میکند.
فعالیتی که روابط عمومی انجام میدهد در یک کلمه «ارتباط» از دیدگاه نظری «علم» از جنبه عملی و اجرایی خود «فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی «هنر» است و آیینه تمام نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است.
روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار ، بانک اطلاعات ، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید خصلتهایی چون قانون مداری ، نظم ، شجاعت ، ابراز عقیده ، تحمل شنیدن آرای مخالفان ، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت رشد و توسعه نماید.
روابط عمومی اعمال فلسفه ، فلسفه اجتماعی ، مشاور و کارکرد ارتباطی مدیریت است که ؛ از این جهت یکی از اصلی ترین ارکان برای پایه گذاری یک روابط عمومی کارآمد و مسؤولیت پذیر در دستگاه این است که زیرنظر بالاترین مقام دستگاه و سازمان انجام وظیفه نماید.
بی تردید ، هر نگرشی گویای اهداف و شیوههایی است که نحوه رسیدن به آنها را مشخص میکند. بررسی نگرشهای عمده به روابط عمومی مشخص کرد که شامل مسیر و هدف مستند : منظور از مسیر کار روابط عمومی تاکتیکهایی است که روابط عمومی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب میکند پس «هدف » مشخص کننده افقها و ارزشهایی است که روابط عمومی در پیامها و برنامههای خود منظور میکند و در حقیقت به اختصار می توان گفت هدف روابط عمومی کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد احساس اشتراک میان فرد یا سازمان از سویی و مخاطبان از سوی دیگر میباشد که باعث ایجاد ارتباطی تعاملی و دوسویه ، مشارکتی و پیچیده است که به طور بالقوه به ایجاد حس اشتراک کمک میکند پس متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کنندة درون سازمان و ارتباط سازمان با بیرون را ایفا میکنند از دانش مهارتهای ارتباطی ، روانشناسی ، روانشناسی جامعه ، جامعهشناسی ، سیاست ، اقتصاد ، اصول مدیریت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جایگاه ویژه خود بر عواملی چون تشخیص بازار جدید ، شناخت تولیدات جدید روش های نوین به طور کامل مشرف شوند تا هنگامی که سازمان در معرض هجوم مشکلات قرار میگیرد بتوانند وضعیت فعلی را حفظ نموده و برای جلوگیری از انزوای اجرایی که دیر یا زود متوجه هر سازمانی است کمک شایانی نمایند پس یکی دیگر از وظایف بس مهم و غیرقابل انکار هر متخصص روابط عمومی یک سازمان همانگونه که در بیانیه انجمن روابط عمومی آمریکا آمده است که بالاترین ارزش روابط عمومی در پیشبینی مسائل و شکل بخشیدن به رویدادهای آینده است نه در روایت گری و گزارش آنچه اتفاق میافتد یا مقابله با آنچه که پیش میآید.
- لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: