سرپرست اداره مامایی:

 

نام و نام خانوادگی: مژگان کیانی

سمت: سرپرست اداره مامایی

شرح وظایف سرپرست/رئیس اداره مامایی:

1تدوین برنامه عملیاتی اداره مامایی با همکاری کارشناسان.

۲تدوین برنامه راهبردی ارتقاء سلامت مادران و نوزادان دانشگاه.

٣هماهنگی با معاون درمان و مدیر امور بیماریها و خدمات تشخیصی درمانی جهت اجرای دستورالعمل های ابلاغی.

۴نظارت بر حسن اجرای کلیه فعالیتهای مربوط به حوزه مامایی، سلامت مادران، سلامت نوزادان.

۵اجرای اقدامات مرتبط با دستورالعمل ترویج زایمان طبیعی طرح تحول نظام سلامت .

6- پیگیری برگزاری جلسات، کمیته ها و ... و پیگیری مصوبات جلسات ( کمیته های دانشگاهی ارتقاء سلامت مادر و نوزاد بررسی علل مرگ مادران، ترویج تغذیه با شیر مادر و سایر جلسات برون بخشی).

۷- هماهنگی و شرکت در جلسات وزارت متبوع در خصوص فعالیتهای مرتبط با حوزه مامایی، سلامت مادران و سلامت نوزادان.

۸برآورد نیروی کارشناس مامایی مورد نیاز بیمارستانها، و اعلام نظر در خصوص نقل و انتقالات و جابجایی نیروهای کارشناس مامایی.

۹- برگزاری مراسم روز جهانی ماما.

۱۰- بررسی و اعلام نظر پیرامون کلیه درخواستهای کارشناسان مامایی (ماموریت آموزشی، گواهی اشتغال، عقد قرارداد انجام زایمان با بیمارستانها و....).

۱۱تنظیم و ارائه گزارش به معاون درمان و مدیر امور بیماریها و خدمات تشخیصی درمانی در خصوص فعالیتهای مرتبط.

۱۲- تنظیم گزارش جهت ارائه به حوزه ریاست دانشگاه و وزارت متبوع در خصوص فعالیتهای مرتبط.

۱۳- انجام بازدید نظارتی از مراکز درمانی تابعه و ارائه پیشنهاد به منظور بهبود فرآیندها در حوزه مربوطه .

۱۴- اعلام نظر و پیگیری در خصوص واگذاری بخشها و واحدهای ارائه دهنده خدمات مامایی.

۱۵-بررسی و اعلام نظر در خصوص امور پژوهشی و طرحهای تحقیقاتی مرتبط با حوزه مامایی و سلامت مادر و نوزاد.

۱۶هماهنگی با سایر مدیران حوزه ستادی معاونت درمان به منظور تسهیل در خدمات قابل ارائه.

۱۷نیازسنجی و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با حوزه سلامت مادران و نوزادان و مامایی.

۱۸- نظارت بر انجام فعالیت های مرتبط با برنامه عملیاتی اداره مامایی.

۱۹- نظارت و اقدام در خصوص دستورالعمل های ابلاغی بیماری کوید ۱۹ و ارائه گزارش بصورت مستمر.

۲۰- برگزاری کمیته مشورتی و اجرایی بیماری کووید ۱۹ در حوزه سلامت مادران.

۲۳- پیگیری و مداخله مستقیم در خصوص مادران باردار پرخطر و بستری در ICU و موارد اعزام مادران پرخطر.

 

کارشناسان اداره مامایی:

 

نام و نام خانوادگی: فاطمه چراغی

سمت: کارشناس موربیدیتی و کارشناس ترویج زایمان طبیعی (کلاسهای آمادگی زایمان)

 

نام و نام خانوادگی: فرانک شالویی

سمت: کارشناس مورتالیتی مادران و کارشناس

 

نام و نام خانوادگی: سارا ظاهری عبده وند

سمت: کارشناس ترویج زایمان طبیعی (زایمان بدون درد) و  کارشناس کودکان و شیر مادر

 

نام و نام خانوادگی: فاطمه بشیر خباز

سمت: کارشناس سلامت نوزادان و کارشناس ترویج زایمان طبیعی (شاخص های سزارین و ترویج)

 

شرح وظایف کارشناسان اداره مامایی:

 

شرح وظیفه کارشناس سلامت مادران:

1تدوین برنامه عملیاتی واحد سلامت مادران.

۲اجرای برنامه نظام مراقبت مرگ مادر باردار (برگزاری کمیته بررسی علل مرگ مادران، طراحی مصوبات و پیگیری انجام مداخلات)

٣پیگیری عوارض شدید بارداری و مادران نزدیک به مرگ مادران باردار عارضه دار، نیازمند انتقال به بخش ICU، موارد اعزام مادران و پیگیری مادران بی بضاعت

4- پیگیری مادران مشکوک/ مبتلا به بیماری کووید ۱۹ (پیگیری وضعیت و جمع آوری اطلاعات مادران، انجام مکاتبات مربوطه، ثبت اطلاعات در سامانه وزارت متبوع)

 ۵- هماهنگی و شرکت در جلسات وزارت متبوع در خصوص فعالیتهای مرتبط با سلامت مادران و اجرای مصوبات مربوطه.

۶هماهنگی و پیگیری جهت برگزاری و اجرای مصوبات و مداخلات جلسات درون بخشی و برون بخشی (جلسات وزارت متبوع و جلسات و کمیته های مربوط به ارتقاء سلامت مادر و نوزاد شامل جلسات هماهنگی بین حوزه درمان با دفتر ریاست دانشگاه / حوزه بهداشت سایر ادارات و واحدهای معاونت درمان/ دانشکده پزشکی | انجمن علمی متخصصین زنان جمعیت مامایی).

 ۷- برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی در حوزه سلامت مادران.

۸بررسی شکایات ارجاعی از واحد امور حقوقی، ارائه گزارش و تدوین مداخلات.

۹همکاری با سازمان نظام پزشکی در خصوص بررسی پرونده های قضایی مرتبط با مادران و نوزادان فوت شده وعارضه دار.

۱۰نظارت بر حسن اجرای برنامه استاد معین زنان.

۱۱پیگیری جهت برگزاری مراسم روز جهانی ماما.

 

*شرح وظایف کارشناس سلامت نوزادان

1اجرای بسته خدمتی نوزاد سالم در بیمارستانها.

٣اجرای برنامه سطح بندی خدمات مادر و نوزاد.

 ۴- اجرای برنامه نظام مراقبت مرگ پریناتال.

 ۵- اجرای برنامه کمک به تنفس نوزاد  (HBB و (NRP).

۹پیگیری اجرای مصوبات جلسات ( دانشگاهی، درون بخشی و برون بخشی) تا حصول نتیجه.

۱۰بررسی شکایات از ارجاعی از مراکز درمانی و امور حقوقی، ارائه فیدبک و تدوین مداخلات.

۱۱- همکاری در بازدید از بیمارستانها به منظور بهبود انجام فرآیندها در مراکز تابعه.

12- اجرای برنامه کشوری برنامه مراقبت آغوشی مادر و نوزاد.

14- پیگیری و نظارت بر ثبت اطلاعات زایمان بیمارستانها در سامانه ایمان وزارت متبوع.

15- پیگیری و اجرای برنامه کشوری رتینوپاتی در بیمارستان ها.

16- نظارت وارزیابی برنامه ترویج تغذیه با شیر مادردر کلیه بیمارستانهای دوستدار کودک.

17- برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه های هفته جهانی شیر مادر.

18- برگزاری کارگاهها ی آموزشی منطقه ای و استانی در حوزه سلامت نوزادان و ترویج تغذیه با شیر مادر

 

شرح وظایف کارشناس برنامه ترویج زایمان طبیعی

1پیگیری در خصوص استخراج اطلاعات آماری مربوط به زایمانها و تهیه گزارش عملکرد بیمارستانها و متخصصین زنان دررابطه با انجام زایمان طبیعی و سزارین.

2برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی جهت پرسنل مامایی و پزشکان بیمارستانها.

3- برآورد تجهیزات مورد نیاز بلوک های زایمان.

4- پیگیری در خصوص اجرای مصوبات کمیته ترویج زایمان طبیعی.

5- همکاری در بازدید از بیمارستانهای تابعه به منظور بهبود انجام فرآیندها در حوزه مربوطه.

6- نظارت و ارزشیابی کلاس های آمادگی برای زایمان در بیمارستان ها.

7- برگزاری کمیته های دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی.

8- بررسی شکایات از ارجاعی از مراکز درمانی و امور حقوقی، ارائه فیدبک و تدوین مداخلات.

 

*شرح وظایف کارشناس برنامه ناباروری

1-بازدید از مراکز ناباروری و پایش آنها .

2- پیگیری و نظارت بر اجرای بسته حمایت مالی زوج های نابارور و تجهیز و توسعه مراکز درمان ناباروری .

3- پیگیری و نظارت بر ورود اطلاعات در سامانه های وزارتی.

 

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.